دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۰۹۱۵
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۴
دوچرخه‌سواری کودکان میاندورود به‌مناسبت روز هوای پاک
به مناسبت روز هوای پاک، جمعی از دوچرخه‌سواران کودک و نوجوان میاندورود با رکابزنی در مسیر شهرداری تا میدان امام حسین(ع)، اهمیت هوای پاک را گوشزد کردند.

به گزارش آوای خزر از میاندورود، امروز چهارشنبه 2 بهمنماه 98، مسابقه دوچرخهسواری  در این شهرستان با هدف گرامیداشت روز هوای پاک و یادآوری اهمیت هوای سالم بر سلامت جسم و روح انسانها، برگزار شد.

کودکان و نوجوانان میاندورود با شادی و نشاط، فاصله بین شهرداری تا میدان امام حسین را رکاب زدند. در این برنامه جمعی از مدیران شهرستان نیز حضور داشتند، رکابزنان در بین راه بر مزار شهدای گمنام حاضر شدند و به روح قدسی آنان ادای احترام کردند.

* توجه به استفاده از وسایل نقلیه پاک

رییس اداره ورزش و جوانان میاندورود در جمع کودکان و نوجوانان و خانوادههای آنها گفت: معضل بزرگ امروز برای زیستن بشر در شهرها بهویژه کلانشهرها آلودگی ناشی از سوخت ناقص خودروهاست.

جواد اسفندیاری بیان کرد: مدیران جهت از بین بردن این معضل باید برنامههایی را اجرا کنند که این آلودگیها کم شود. یکی از راهکارها توجه به استفاده از وسایل نقلیه پاک و دوستدار طبیعت مانند دوچرخه است.

وی اظهار داشت: این فرهنگسازی و توجه باید از کودکان آغاز شود. تعامل بین آموزش و پرورش، محیط زیست و اداره ورزش و جوانان سبب تحقق این امر میشود.

دوچرخه‌سواری کودکان میاندورود به‌مناسبت روز هوای پاک

* ورزش و محیط زیست

ریاست اداره حفاظت محیط زیست میاندورود نیز در سخنانی هدف از برگزاری مسابقه دوچرخهسواری با شعار "ورزش و محیط زیست" در بین اقشار مختلف مردم را صیانت از محیط زیست عنوان کرد که ودیعهای خدادادیست.

 سید محمود هادیان کاهش آلایندهها و دست یافتن به هوای پاک را یکی از الزامات توسعه پایدار در حوزه محیط زیست عنوان و خاطرنشان کرد: هر یک از افراد جامعه و مسئولان با اقدامات خود در تحقق این مهم باید مشارکت کنند.

* هوایی عاری از آلودگی برای کودکان امروز

مدیر امور بانوان فرمانداری میاندورود و عضو شورای شهر سورک در این مراسم گفت: وظیفه همه ما بهخصوص والدین عزیز پدید آوردن هوای پاک برای عزیزانمان است.

شهربانو خداپناه تصریح کرد: ما به همان اندازه که نگران پاکیزه بودن دستان فرزندانمان پیش از غذا خوردن هستیم  و همانگونه که به تمیز و سالمبودن بودن میوهجات و سبزیجات و آب آشامیدنی برای کودکانمان اهمیت میدهیم، هوای عاری از آلودگی را نیز باید برایکودکانمان بخواهیم.

وی افزود: این خواسته محقق نمیشود مگر با آموزش به فرزندان که نسلهای آینده جامعه هستند.

* تقدیر از کودکان دوچرخهسوار

عضو شورای شهر سورک با اشاره به برنامه امروز بهمناسبت روز هوای پاک، گفت: نهادینهشدن فرهنگ دوچرخهسواری یعنی استفاده کمتر از خودروها که آلاینده محیط زیست هستند. پس کودکانمان را با دوچرخهسواری مأنوس میکنیم تا هوایی که تنفس میکنند پاک باشد.

به گزارش آوای خزر، در پایان مسابقه دوچرخهسواری، مراسمی در نمازخانه شهرداری سورک با حضور مسئولان، شرکتکنندگان در مسابقه دوچرخهسواری و جمعی از شهروندان میاندورود برگزار و از 15 شرکتکننده در مسابقه تقدیر شد.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1003

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها